رشد و توسعه تحولات در عرصه فناوری و ارتباطات موجب شد این صنعت متمایز از سایر صنایع ، روند رو به رشد خود را ادامه دهد. در این میان "شرکت مخابرات ایران" به عنوان اپراتور غالب کشور توانسته است همگام با روند صنعت در جهت ارائه خدمات نو و رضایت مشتریان گام برداشته و در سطح کشور پیشرو باشد و حدود قریب 99 درصد از مشترکان تلفن ثابت و 61 درصد از مشترکان تلفن همراه کشور در شبکه مخابرات ایران ، این شرکت را در منطقه بی رقیب معرفی نموده است.

در این راستا می توان آینده مخابرات چنین ترسیم کرد:

  • ارتقای ظرفیت و افزایش مشترکان در حوزه های ثابت ، سیار و دیتا
  • حرکت به سمت بازارهای جدید و ایجاد مراکز داده ی ابر پایه جهت سرویس دهی متمرکز به شرکت های گروه و سایرین
  • حرکت به سمت بازار پهن باند در قالب سازمان ها و مشترکین خانگی و تجاری
  • حرکت به سمت هم افزایی در شبکه های سیار و ثابت به منظورکاهش هزینه های جاری و افزایش بهره وری
  •  به روز رسانی و نو سازی شبکه IP مخابرات ایران
  • پاسخگویی سریع و همه جانبه همزمان با انعطاف پذیری
  • ایفای رسالت اجتماعی در اتقای زیر ساخت های ارتباطی و کمک به توسعه کسب وکار ها و رشد اقتصادی و اجتماعی ، ایجاد فضای تعامل و همکاری با مشتریان سازمانی
  • تغییر در ساختار اداری و سازمانی ، به روزرسانی قوانین و مقررات با هدف سرعت بخشیدن به امور
  • برنامه محوری در اجرای پروژه ها با رویکرد عملی و دانش محور
  • روز آمدی و استفاده از فناوری های نو
  • توسعه کاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات در جامعه ، با تقویت اقتصاد ملی و صرفه جویی در هزینه ها و افزایش بهره وری
  • همکاری با مجلس شورای اسلامی ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی با رویکرد جدید
  • تدوین استراتژی بلند مدت شرکت مخابرات ایران و سرمایه گذاری در بخش های جدید
  • نقش آفرینی در توسعه کلان کشور، از طریق تحقق دولت الکترونیکی
  • آینده پژوهی و رصد اطلاعات به روز و استفاده از آن در بخش های صف و ستاد
  • صرفه جویی در هزینه ها از طریق یکپارچه سازی تصمیم گیری ها و اجرای غیر متمرکز
  • سرمایه‌گذاری‌شرکت مخابرات ایران در حوزه توسعه‌نسل سوم و چهارم موبایل و نیز توسعه تلفن ثابت